www.de5gaarde.dk ejes og drives af De 5 Gaarde

De 5 Gaarde A/S
Havnen 1
8700 Horsens
CVR-nr.: 26529786
E-mail: mail@de5gaarde.dk
Tlf.: +45 42820999

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.de5gaarde.dk til levering i Danmark. Fortrydelsesretten gælder kun private forbrugere, der handler via www.de5gaarde.dk.

BETALING

På www.de5gaarde.dk modtager vi betaling med:

• VISA/Dankort
• VISA
• VISA Electron
• Maestro
• MasterCard
• MasterCard Debit
• JCB
• MobilePay

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Eventuelle betalingsgebyrer afholder vi.

KVITTERING FOR MODTAGELSE AF ORDRE OG ORDREBEKRÆFTELSE

Når du har bestilt en vare hos os, vil du modtage en kvittering (ordrebekræftelse) via e-mail, der bekræfter, at vi har modtaget din ordre.

LEVERING OG FRAGT

De 5 Gaarde tilbyder levering i Danmark med GLS, med levering til en GLS pakkeshop for 39 kr. Handler du for over 200 kr., betaler vi dine fragtomkostninger.

Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage. Alle vores pakker er forsikret og med track- and trace-nummer.

Når din pakke er sendt, modtager du en e-mail med track- and trace-nummer, der gør dig i stand til at spore din pakke. Har du brug for hjælp til onlinebestilling, er du velkommen til at ringe til os på +45 42820999 eller sende os en e-mail på kontakt@de5gaarde.dk.

FORTRYDELSESRET

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra tidspunktet du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

INGEN FORTRYDELSRET:

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt; og

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

SÅDAN UDNYTTER DU FORTRYDELSESRETTEN:

Du fortryder ved at give os besked, om at du fortryder, via e-mail til kontakt@de5gaarde.dk.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder købet. Danske kunder kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Du finder formularen ved at klikke her: fortrydelsesformular

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

RETURNERING AF VAREN OG RETUROMKOSTNINGER

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Returvarer sendes til:

De 5 Gaarde
Havnen 1
8700 Horsens

I returpakken skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling, og du skal selv betale for returnering af varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track- and tracenummer.

REFUNDERING AF KØBESUM VED FORTRYDELSE

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan refundering med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af refunderingen.

AFPRØVNING AF VAREN OG EMBALLAGE

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track- and trace nummer.

Ovennævnte gælder dog ikke for varer, som ikke er underlagt en fortrydelsesret.

REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til at få varen repareret, ombyttet, eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader.

Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail@de5gaarde.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse mail@de5gaarde.dk

PERSONDATA

Når du foretager køb på vores hjemmeside, behandler vi dine personoplysninger for at kunne levere varer til dig, gennemføre betalinger samt administrere returneringer og reklamationer. Til disse formål behandler vi de oplysninger, som du indtaster på hjemmesiden, herunder eksempelvis dit navn og adresse, dine kontaktoplysninger, dine ordredetaljer og dine kontooplysninger.

Du kan læse mere om hvordan vi behandler dine personoplysninger i vores privatdatapolitik.

*** *** ***
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.01.2021